Blog Dihalakan Ke Ripway.com


Sebulan blog saya redirect ke ripway.com ~

Ripway.com sebenarnya laman web percuma hosting. Malangnya, web hosting ia sering digunakan untuk menyimpan dan menjadi tuan rumah kepada perkara webloaded yang negatif (spam, phishing, malware, penipuan, dan sebagainya), supaya kemudian mendapat disenarai hitamkan daripada laman semakan free web hosting. Dan malangnya lagi, yang pelencongan malware ripway.com .

Sebenarnya, kes ini peralihan tidak berlaku kepada Blogger, dari apa yang saya lihat, ramai pengguna Facebook yang juga terperangkap dan dihalakan kepada ripway.com. Biasanya dihadapi apabila pengguna mahu masuk. Borang URL dihalakan juga berbeza-beza, tetapi biasanya terdiri daripada berturut-turut url panjang yang mengandungi arahan-arahan tertentu juga. Tetapi sekali di dalam, peralihan gagal kerana tapak atau halaman telah dipadam oleh pihak hosting. Ripway.com sendiri sebenarnya perniagaan laman web hosting.


 Peralihan blogspot disebabkan oleh penggunaan widget / alat yang mengandungi javascript yang memberi arahan untuk membawa kepada satu url ripway.com. Dalam kes ini, peralihan lakukan oleh http://pagesinxt.com. Perintah itu memang disebabkan oleh dua kemungkinan:


1. Pemilik blog yang memasuki widget luar tertentu ke dalam blog.


2. Terdapat lain-lain yang sengaja mengubah kandungan blog melalui penggodaman / rampasan.


Kerana blogspot peralihan kes adalah disebabkan oleh widget kegunaan luaran, maka terdapat dua penyelesaian yang mungkin yang boleh digunakan:

1. Padam widget yang baru anda memasang.

2. Jika anda tidak ingat apa alat dipasang. Gunakan cara berikut:

a. Buka Edit HTML / Edit Template.
b. Klik tanda pada kotak “Expand widget template”.
c. Cari (tekan Ctrl + F) ripway.com.
d. Jika punca masalah itu dijumpai .Padam keseluruhan skrip ripway.com.
e. Preview untuk mengetahui blog masih mengalami peralihan atau tidak.
f. Save, jika tidak mengalami peralihan.


Nota :

Jika ripway.com tidak melihat ketika melihat edit HTML, cuba mencari pagesinxt.com.


Selamat Mencuba..

0 comments:

TinGaLkan Jejak