Tutorial Google Plus, Membuat Akaun,Page Dan Letak Badge Google





Google akhirnya telah memperkenalkan Google + (Google plus), berubah dari enjin carian terbesar kepada rangkaian sosial. Google +, melancarkan ujian yang terhad kepada pengguna, merupakan kemuncak kepada projek selama setahun yang diketuai oleh Vic Gundotra, naib presiden kanan Google sosial.

Pada dasarnya, Google + adalah satu lagi rangkaian sosial dekat internet. Perkara pertama yang diperkenalkan kepada pengguna adalah “Stream”. Ia sama seperti Facebook News Feed, membolehkan pengguna berkongsi gambar, video, link atau lokasi mereka dengan rakan-rakan.

Google mengaku , sebelum ni Google Buzz tidak berjaya seperti apa yang diharapkan. Bradley Horowitz, naib presiden produk Google, mengatakan bahawa sebahagian daripada masalah itu adalah Buzz hanya tergantung sebagai pautan pada berjuta-juta akaun Gmail, sesuatu yang Google tidak akan mengulanginya lagi. Horowitz juga mengatakan bahawa, tidak seperti pelancaran Buzz, Google + adalah satu projek yang akan dilancarkan secara berperingkat.


Langkah-langkah membuat akaun :-

1. Buka website ini.(jika tidak ada buat akaun gmail dulu)


Page.

1. Klik home
2. Create a Google+ page

3. Pilih kategori dan name page.



Badge Google +

1. Klik home
2. Get started
3. Get the badge



Cara meletakkan kod :

kod dalam kotak biru letak dekat header blog anda iaitu diantara <head> dan </head>

kod dalam kotak merah letak sidebar or dekat mne je yang anda suka.


1 comments:

Dummy Blog said...

You should try amispace custom Google Plus Profile widget creator to generate Google Plus widget code for your blog or website according to your own style. It generates a custom google plus profile badge which also includes +1 button and follow button.

http://amispace.com/create-custom-google-plus-profile-widget/

TinGaLkan Jejak